Stálá nabídka
Pro školy zřizované Magistrátem města Plzně nabízíme semináře navazující na revizi RVP ZV. Semináře proběhnou buď v Centru robotiky, nebo po předchozí domluvě je možné je odvést přímo u vás ve škole. Semináře se uskuteční pouze při obsazenosti alespoň 8 pedagogy. V případě zájmu se objednejte e-mailem nebo telefonicky (berankovate@plzen.eu, 702 299 374).
Název semináře | Časová dotace | Anotace | Cílová skupina |
---|---|---|---|
CS unplugged aneb Informatika bez počítače (stálá nabídka) | 180 minut | Během semináře se zaměříme na problematiku rozvoje informatického a algoritmického myšlení. Prostřednictvím her a pohybových aktivit si představíme řadu unplugged aktivit, které u žáků rozvíjejí IM a AM, kreativitu, sebejistotu, vytrvalost při řešení problému a schopnost spolupracovat s ostatními při dosahování společného cíle. Během tzv. unplugged aktivit budeme cílit na rozvoj žáka bez použití technologií, hravou formou a za pomoci běžně dostupných pomůcek (papír, tužka, kostky, provaz, pracovní listy, …). |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Tablety iPad (stálá nabídka) | 180 minut | Na semináři se seznámíme se základním ovládáním iPadu. Ukážeme si, jakým způsobem se zapíná a vypíná, k čemu slouží tlačítka na jeho stranách. V aplikaci Nastavení projdeme nejdůležitější záložky, přihlásíme se k Wi-Fi. Ukážeme si, jak seskupovat stažené aplikace do složek na ploše iPadu. Prostřednictvím aplikace Fotoaparát se podíváme na čtení QR kódů. Vytvoříme si záznam obrazovky a tzv. printscreen. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Únikové hry v Canvě (stálá nabídka) | 120 minut | Baví vás únikové hry a rádi byste je zařadili do výuky? Na semináři se seznámíme s grafickým editorem Canva, který nám bude hlavním pomocníkem pro tvorbu únikových her. Takovou hru si nejprve zahrajeme a následně se ji naučíme sami vytvářet. Pro tento seminář je nutné mít předem založený účet v Canvě a doporučené mít založený účet v online nástroji LearningApps. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Únikové hry ve výuce pro 1. stupeň ZŠ (stálá nabídka) | 180 minut | Únikové hry jsou nástrojem ke smysluplné a tvořivé práci s technologiemi. Žák při jejich hraní vyhledává, posuzuje, získává, sdílí a využívá informace. Na semináři se vžijeme do role žáka a vyzkoušíme si, jak těžké je z únikové hry uniknout. Představíme si nástroje pro tvorbu prostředí únikových her, především nástroj Google Slides, a také nástroje pro naplnění jejich obsahu LearningApps a Flippity. Tvorbu únikové hry si prakticky vyzkoušíme. Pro tento seminář je nutné mít předem vytvořený účet Google a doporučené mít založený účet v online nástroji LearningApps. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. stupeň ZŠ |
Únikové hry ve výuce pro 2. stupeň ZŠ (stálá nabídka) | 180 minut | Únikové hry jsou nástrojem ke smysluplné a tvořivé práci s technologiemi. Žák při jejich hraní vyhledává, posuzuje, získává, sdílí a využívá informace. Na semináři se vžijeme do role žáka a vyzkoušíme si, jak těžké je z únikové hry uniknout. Představíme si nástroje pro tvorbu prostředí únikových her, především nástroj Google Slides, a také nástroje pro naplnění jejich obsahu LearningApps a Flippity. Tvorbu únikové hry si prakticky vyzkoušíme. Pro tento seminář je nutné mít předem vytvořený účet Google a doporučené mít založený účet v online nástroji LearningApps. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
2. stupeň ZŠ |
QR kódy ve výuce (stálá nabídka) | 180 minut | QR kódy jsou všude kolem nás. Není důvod, proč je nevyužít ve výuce. Během semináře QR kódy budeme číst, ukážeme si, co všechno za ně můžeme schovat a vše si prakticky vyzkoušíme. Ukážeme si, jak je využít ve výuce jako motivaci a schovat za ně různé úkoly a šifry. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Blue-Bot/Bee-Bot jako pomocník ve výuce (stálá nabídka) | 180 minut | Na semináři se seznámíme s robotickými pomocníky Blue-Bot a Bee-Bot a s tím, jak je využívat a zapojit do jakékoliv výuky. Ukážeme si, jak prostřednictvím těchto robotů můžeme rozvíjet u žáků řečové dovednosti, pravolevou orientaci, orientaci v prostoru, spolupráci, komunikaci, logické uvažování či základy robotiky a programování. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT – Hravé programování pro MŠ a 1. stupeň ZŠ. |
1. stupeň ZŠ |
micro:bit ve výuce informatiky (stálá nabídka) | 180 minut | Během semináře se seznámíme s micro:bity a jejich vlastnostmi. micro:bita budeme programovat blokově. Ukážeme si aktivity z oblasti Algoritmizace a programování. Prakticky si vyzkoušíme, jak micro:bita použít při informatických úlohách s přesahem k matematice, fyzice a dalším předmětům. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Animace ve výuce (stálá nabídka) | 180 minut | Společně nahlédneme do vzdělávacího oboru Filmová/Audiovizuální výchova a propojíme jej se vzdělávacím oborem Informatika. Představíme různé typy animace – kreslený, ploškový, loutkový a pixelaci. Zaměříme se na využití animace na základní škole jako prostředku a nástroje k prohloubení učiva ostatních předmětů. Představíme, jakým způsobem může být animace použita ve školní výuce jako forma modelování určité situace, jiná forma prezentace či interpretace zvoleného tématu. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Digitální gramotnost pro 1. stupeň ZŠ (stálá nabídka) | 180 minut | Prostřednictvím digitálních kompetencí u žáků můžeme rozvíjet sebejisté, kritické a tvořivé využívání digitálních technologií pro vlastní učení. Digitální kompetence mimo jiné zahrnují práci s informacemi a souvisejí s dovednostmi pro 21. století. Na semináři si ukážeme různé typy atraktivního procvičování a doplňování. Naučíme se vytvořit online nástěnky, ve které můžeme s dětmi sdílet odkazy, obrázky, úkoly, procvičování či jiné důležité informace. Předvedeme si aplikace pro tvorbu koláží, klíčování se zeleným plátnem a myšlenkových map. Seznámíme s možnosti jejich využití ve výuce. |
1. stupeň ZŠ |
AI, těší mě (stálá nabídka) | 180 minut | AI, těší mě aneb pojďme se seznámit. Vzhledem k rychle se měnící době a příchodem nových technologií a inovací je potřeba na tyto změny nějak reagovat nebo k nim alespoň přistoupit. Právě proto jsme pro Vás připravili seminář, jehož cílem je představit pojem AI a nástroje, které umělou inteligenci využívají. Zamyslíme se také nad možnými přínosy, ale i výzvami, které s sebou nese. Pokud Vám běží hlavou: Jak mi jako učiteli může AI pomoci? Může vůbec pomoci? Mám obavy, ale zároveň mě zajímá, o co jde? Všechny tyto a další otázky si společně zodpovíme. V praktické části využijeme oblíbenou metodu skládankového učení. Nebude chybět prostor pro diskuzi a zpětnou vazbu. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Robotika s Ozoboty aneb programujeme na papíře (stálá nabídka) | 90 minut | Během semináře se seznámíme s Ozobotem a jeho vlastnostmi. Ozobota budeme programovat pomocí barevných kódů, tzv. ozokódů. Na chvíli si vyzkoušíme roli žáka a krok za krokem si sami vyvodíme jednotlivé vlastnosti robota. Seznámíme se s jednotlivými příkazy a vyzkoušíme si řešit jednoduché logické úlohy. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Robotika s Ozoboty aneb programujeme online (stálá nabídka) | 90 minut | Tento seminář bude zaměřen na programování Ozobota prostřednictvím online prostředí OzoBlockly. Ukážeme si, jaké úrovně programování dané prostředí nabízí a vyzkoušíme si tvořit jednoduché programy. Podíváme se také na možnosti aplikace, které nevyžadují předchozí přípravu učitele. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
ScratchJr ve výuce na 1. stupni ZŠ (stálá nabídka) | 180 minut | Aplikace ScratchJr je skvělým nástrojem pro rozvoj informatického myšlení a digitálních kompetencí žáků. Její ovládání je velmi intuitivní, žáky tak můžeme s aplikací seznamovat formou vyvozování závěrů na základě ikon. Cílem semináře je seznámení s prostředím aplikace, její praktické vyzkoušení, ukázka propojení s různými vyučovacími předměty a předání inspirace a nápadů na její využití v průběhu školního roku. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. stupeň ZŠ |
Scratch ve výuce na 1. a 2. stupni ZŠ (stálá nabídka) | 180 minut | Na semináři se seznámíme s programovacím prostředím. Vytvoříme si účet, naučíme se využít nástroj Scratch jako prostředek pro programování vlastních interaktivních příběhů, her a animací a následně sdílet své výtvory v online společenství. Zjistíme, jak naprogramovat jednoduchou animaci, příběh, hru nebo test. Při práci využijeme cykly, operátory i proměnné. Ukážeme si, kde hledat inspiraci, již hotové ukázky a zároveň si řekneme, jak propojit programování i s jinými předměty a digitálními kompetencemi. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Grafický editor Canva (stálá nabídka) | 180 minut | Na semináři se seznámíme s Canvou, online grafickým editorem, který je zdarma a v českém jazyce. Je přístupný všem bez nutnosti instalace. Canva má velmi jednoduché uživatelské prostředí, které nabízí velké množství obrázků, fotografií, videí a mnoho dalšího. Je vhodná pro tvorbu pracovních listů, plakátů, informativních letáků, vzdělávacích kartiček aj. Seminář je akreditovaný v rámci DVPP MŠMT. |
1. a 2. stupeň ZŠ |
Jak využít aplikace PicCollage a Snapseed ve výuce (stálá nabídka) | 90 minut | Na semináři se nejprve seznámíme s aplikací PicCollage, která umožňuje tvořit koláže z pořízených snímků. Poté se zaměříme na aplikaci Snapseed, která nám pomůže fotografie upravovat. Jakmile ovládneme obě aplikace, pustíme se do praktických nápadů a tipů, které můžeme využít ve výuce. Prostřednictvím takových aktivit u žáků rozvíjíme digitální kompetenci, v tomto případě i tvorbu digitálního obsahu. |
1. a 2. stupeň ZŠ |